הטרור מנצח • ירידה במספר המתפללים בכותל המערבי

    שלמה בן יוסף 1 Comment on הטרור מנצח • ירידה במספר המתפללים בכותל המערבי
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסלמה משפיעה על הגעת מתפללים לכותל המערבי? חשש בקרב מארגני עצרת הסליחות המרכזית שתיערך הערב מאי הגעת מתפללים לכותל המערבי בעקבות ההסלמה הביטחונית שחלה בירושלים ורצח אלכסנדר לובלוביץ.

    אמש ירד מספר המתפללים בכותל המערבי בעשרות אחוזים ביחס למספר המבקרים בשבוע שלפני יום כיפור.

    בעקבות החשש, שיגר מנכ"ל איגוד רבני קהילות עמיחי אליהו מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולצמרת משטרת ישראל בקריאה להרגעת הציבור ולהגברת הביטחון בדרכים המובילות לכותל המערבי.

    "קיבלנו עשרות טלפונים של אנשים שחוששים להגיע הערב לסליחות בעקבות האירועים האחרונים ולכן אני פונה למשטרה על מנת שתרגיע את הציבור הרחב ותודיע שניתן להגיע.
    אני סומך על המשטרה כי כל הצירים לכותל המערבי יאובטחו כנדרש ובטוח כי כל המתפללים שיגיעו יזכו לאבטחה המקסימאלית".

    בעצרת הסליחות שתיערך הערב צפויים להשתתף עשרות רבנים מזרחיים ורבנים מהציונות הדתית בהם הרב שמואל אליהו, הרב אורי שרקי, הרב ישועה בן שושן, הרב דוד חי הכהן, הרב שמעון כהן, הרב חיים דרוקמן, הרב אריה שטרן לצד שרים ואישי ציבור.

    במכתב ששיגר אליהו הוא כתב "אמש בעקבות אירועי הימים האחרונים והרצח המזעזע של אלכסנדר לובלוביץ' הי"ד ירד מספר המתפללים בכותל המערבי בעשרות אחוזים לעומת מספר המבקרים שפוקדים את הרחבה בימים אלו, ערב יום כיפור.

    אנו קוראים לך להגביר את השמירה ולהודיע לציבור כי שריד בית מקדשנו מאובטח להגעה ואין כל חשש בטחוני להגיע, זאת לבל ייראה הדבר כפרס לטרור".

    הרב אורי שרקי אשר בנו נרצח בירושלים בפיגוע דריסה לפני כחצי שנה קרא למתפללים להגיע הערב לכותל המערבי "מעלת התפילה ליד שריד מקדשנו גבוהה היא במיוחד. לכאן מתקבצות כל תפילות ישראל ותפילות כל העולם כולו.

    ובפרט כשמבקשי רעתינו מנסים להדיר את רגלינו מירושלים, כל שכן שעלינו לבטוח בבוחר בעמו ישראל ולהגיע בהמוננו לשפוך שיח לפניו, ולא ימאס את תפילתנו".

    בתמונות ניתן לראות את ההבדל בכמויות האנשים שהגיעו בימי הסליחות לכותל.

    IMG-20150917-WA0025 IMG-20150917-WA0028



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בא לי דוקא לעלות על קו 3 וליסוע לכותל!